01 stycznia 2023

Podsumowanie 2022, hity fantasy i science fiction oraz debiut roku

Rok 2022 był dla Głodnej Wyobraźni niezwykle intensywny – po pierwsze, obchodziła piąte urodziny, a na blogu pojawiło się 50 recenzji, 12 wpisów o zapowiedziach fantasy i science fiction, 2 fragmenty powieści objętych przeze mnie patronatem oraz po jednym tekście z propozycjami prezentów, podsumowaniem roku 2021 i utworami nominowanymi do Zajdla. 

 


 

Najważniejsze dla mnie tegoroczne recenzje to oczywiście te poświęcone czterem patronatom Głodnej Wyobraźni – czyli książkom, które z czystym sumieniem mogę Wam gorąco polecić. A są to: Fuga Magdaleny Anny Sakowskiej, Patrycjuszka oraz Połowa człowieka Karoliny Żuk-Wieczorkiewicz i Kruki Moniki Maciewicz. Próśb o objęcie patronatem dostałam w tym roku aż dziesięć, ale spośród nich tylko te cztery zyskały moje uznanie. Przy okazji mam do wszystkich zainteresowanych recenzjami oraz patronatami ogromną prośbę – proszę, uwzględnijcie, że potrzebuję czasu na przeczytanie danego utworu, a w międzyczasie muszę się jeszcze wywiązać z wcześniej podjętej współpracy z innymi twórcami i wydawnictwami, tak więc jeśli dajecie mi jedynie tydzień od momentu zgłoszenia się, to niestety mimo najszczerszych chęci nie będę w stanie pomóc. Trzy-cztery tygodnie to zdecydowanie bardziej realny i zarazem rozsądny termin. 

 


 

Co mnie bardzo cieszy, do końca grudnia 2022 liczba odwiedzających wzrosła do 263725, co oznacza, że przeczytaliście moje wpisy prawie 53 tysiące razy! Bardzo się z tego cieszę i dziękuję Wam za takie zainteresowanie moimi recenzjami i zapowiedziami, zapraszam serdecznie do kolejnych odwiedzin! Natomiast na Facebooku mam teraz 810 obserwujących, co oznacza, że przybyło mi 119 nowych fanów. Zaczęłam również regularnie rozdawać książki na fan page'u w tym serwisie, co wyraźnie się Wam spodobało, planuję więc przekazywać w Wasze ręce kolejne pozycje w 2023 roku. Ponadto połowie roku założyłam konto na Instagramie (https://www.instagram.com/glodna_wyobraznia), które jest obserwowane tej chwili przez 144 osoby, przyznam, że jeszcze rozgryzam, na czym polega ten serwis społecznościowy.

Największym pozytywnym zaskoczeniem AD 2022 było dla mnie otrzymanie pierwszego miejsca w kategorii blog roku 2021 w plebiscycie karografia.pl. Jeszcze raz dziękuję Wam z całego serca za wszystkie oddane na mnie głosy! 

Oto jak przedstawia się tegoroczny graf z podsumowaniem, ile książek konkretnych gatunków udało mi się zrecenzować. 


 

W tym roku rozwinęłam się co nieco graficznie i przygotowałam gify z najlepszymi książkami lata i jesieni, zaczęłam też nagrywać filmy z nowymi książkami. Ponadto rozpoczęłam współpracę z Wydawnictwem IX, mam rzecz jasna nadzieję ją kontynuować. Wzięłam również udział w wyzwaniu Polska Fantastyka Fajna Jest organizowanym przez unserious.pl i mam zamiar zrobić to także w 2023.

Najchętniej czytanymi przez Was wpisami były jak co roku zapowiedzi fantasy i science fiction, a z innych największą popularnością cieszyły się:

  1. Podsumowanie, hity fantasy i science fiction oraz debiut roku 2021
  2. Radek Rak Agla

  3. Steven Erikson Bóg nie jest chętny

  4. Łukasz Kucharczyk Granty i smoki

  5. Jay Kristoff Wampirze cesarstwo

  6. Jaką książkę podarować pod choinkę miłośnikowi fantastyki w 2022 roku?

  7. Rebecca F. Kuang Wojna makowa

  8. Joanna W. Gajzler Bóg Maszyna



  1. Radek Rak Agla

  2. Robert Holdstock Las ożywionego mitu

  3. Joanna W. Gazjler Bóg Maszyna

  4. Steven Erikson Bóg nie jest chętny

  5. Feliks W. Kres Tarcza Szerni

  6. Mitchell Hogan Tygiel Dusz

  7. Peter S. Beagle W Kalabrii



  1. Romuald Pawlak Podarować niebo

  2. George Orwell Rok 1984

  3. Magdalena Anna Sakowska Fuga. Powieść polifoniczna

  4. Clifford D. Simak Czas jest najprostszą rzeczą

 

 

 

  1. Łukasz Kucharczyk Granty i smoki

  2. Magdalena Świerczek-Gryboś Lew i stalker z grzywą

  3. Isaac Asimov Ja, robot



  1. Andrus Kivirähk Listopadowe porzeczki

  2. Diuna. Powieść graficzna. Księga 2. Muad'Dib

  3. George Orwell Folwark Zwierzęcy

  4. Mariana Enríquez Niebezpieczeństwa palenia w łóżku


HITY SERIALOWE 2022

  1. Peryferal

  2. Ród Smoka

  3. Star Trek: Strange New Worlds

  4. Stranger Things, sezon 4

  5. Wednesday

  6. The Boys, sezon 3

  7. Moon Knight

  8. 1899

  9. For All Mankind, sezon 3

  10. Star Trek: Lower Decks

  11. The Orville, sezon 3

     

Na początek drobne przypomnienie: w roku 2018 tytuł debiutu roku dostał ode mnie Triskel. Gwardia Krystyny Chodorowskiej, natomiast w 2019 Skrzydła Karoliny Fedyk, w 2020 otrzymało go Imię Boga Michała Dąbrowskiego, zaś w 2021 Wiedma Moniki Maciewicz.  

Najciekawszym nowym autorem w roku 2022 jest dla mnie Łukasz Kucharczyk, który podbił me czytelnicze serce zbiorem opowiadań Granty i smoki. Zdecydowanie zasługujemy na takiego polskiego Terry'ego Pratchetta i mam nadzieję, że ten zbiór to nie było jego ostatnie słowo! Prawdę mówiąc, marzy mi się jego kolejny utwór pod moim patronatem ;).

Jeszcze raz dziękuję Wam za to, że ze mną jesteście i mam nadzieję do jak najczęstszego zobaczenia w kolejnym roku! Koniecznie dajcie znać w komentarzach, jakie książki zdobyły u Was tytuł hitów roku 2022!

15 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe podsumowanie. Sama mam kilka tytułów na oku, ale nie zdążyłam się za nie zabrać w 2022r. Oglądałam za to serial Wednesday :)
    Życzę równie udanego 2023 roku i wielu interesujących patronatów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i mam nadzieję, że skorzystasz z którejś z moich propozycji :)

      Usuń
  2. Widzę, że był to dla Ciebie wspaniały rok. Gratuluję z całego serducha pierwszego miejsca w plebiscycie. I sto lat dla bloga Głodna Wyobraźnia 🥳

    Ponadto życzę cudownego i przynajmniej tak udanego 2023 roku oraz udanej zabawy z #polskafantastykafajnajest 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i już szykuję się do wyzwania z "Wolny jak Hamilton" Romualda Pawlaka :)

      Usuń
  3. Muszę wreszcie przeczytać rok 1984 :D Wszystkiego dobrego w 2023 roku :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie polecam, to jedna z najważniejszych książek wszech czasów. I dziękuję za życzenia :)

      Usuń
  4. Fajny czytelniczy rok za Tobą! Niech kolejne 365 dni będą jeszcze lepsze pod każdym względem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam czytać takie podsumowania!
    Rozwoju i blogowego spełnienia w nowym roku!

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję udanego roku :) Widzę tu wiele ciekawych tytułów, zwłaszcza w fantasy, które mnie najbardziej interesuje. Właśnie jestem w trakcie czytania "Tarczy Szerni" i bardzo mi się podoba.
    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i mam nadzieję, że znajdziesz u mnie czytelniczą inspirację :)

      Usuń
  7. Świetne podsumowanie. Widzę tu kilka fajnych tytułów i chyba się na jakiś skuszę

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że będę chciała skusić się na kilka książek z wpisu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Widzę kilka pozycji, które chetnie przeczytam, bo nie mialam okazji :)
    Agaman

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy komentarz, mam dzięki nim więcej motywacji :). Chwilowo włączyłam funkcję moderowania, bo niestety na cel wzięli mnie spamerzy, mam nadzieję, że w ten sposób szybko się zniechęcą.