09 kwietnia 2022

[recenzja] Peter S. Beagle „W Kalabrii” – Dyskretny urok jednorożców

Powieść fantasy W Kalabrii Petera S. Beagle'a, którą otrzymałam od księgarni taniaksiazka.pl, szybko oczarowała mnie swoim kameralnym, barwnym klimatem i zapewniła sporo satysfakcji czytelniczej niby prostym, ale jednocześnie głębokim przesłaniem.


Autor przenosi nas na współczesną włoską wieś, do nieco zacofanego, niewielkiego gospodarstwa samotnego czterdziestosiedmioletniego mężczyzny. Claudio Bianchi ma tylko jednego regularnego gościa – lokalnego listonosza – do momentu, gdy w jego winnicy pojawia się... jednorożec. Wieści o jego obecności rozchodzą się jednak lotem błyskawicy i wkrótce spokojne życie rolnika staje na głowie. Mężczyzna obiecuje przy tym magicznemu stworzeniu, że je ochroni, a jego zadanie nie będzie ani trochę łatwe...

Czy wiesz, czy kiedykolwiek zastanawiałaś się nad tym, jak pięknym i jak niemożliwym uczyniłaś moje życie? (s. 59)

Książka liczy sobie jedynie 106 stron, nie będę więc rozpisywać się o fabule, ale raczej opowiem krótko o tym, jak wiele można z tej minipowieści wyczytać. W Kalabrii to bowiem przecudna, uniwersalna opowieść i dobru i złu, o samotności i bliskości, a przede wszystkim o tym, że warto zaryzykować ulokowanie w kimś swoich uczuć i opłaca się o niego walczyć. I że nawet jeśli się kiedyś poddaliśmy, to życie może być pełne niespodzianek i podarować nam drugą szansę – jednak musimy mieć odwagę, by chwycić byka za rogi (w tym przypadku raczej jednorożca za róg). Muszę też przyznać, że okładka znakomicie oddaje zaczarowany klimat tej historii.

Tak więc jeśli macie ochotę na lekko baśniową opowieść, która przy pomocy motywu zagrożonego jednorożca wlewa w duszę ogromną dawkę nadziei i z tego powodu jest dla niej idealnym wręcz balsamem, polecam Wam gorąco W Kalabrii Petera S. Beagle'a. Mam nadzieję, że przy lekturze będą Wam towarzyszyły równie pozytywne emocje, co mi. A inne tego typu książki znajdziecie też w bestsellerach na taniaksiazka.pl.


Za egzemplarz recenzencki dziękuję księgarni taniaksiazka.pl.


Moja ocena: 5,5/6


Autor: Peter S. Beagle 
Tytuł: W Kalabrii 
Tytuł oryginału: In Calabria 
Tłumaczenie: Agnieszka Hałas
Wydawnictwo: Mag 
Rok wydania: 2022 
Stron: 106

11 komentarzy:

  1. Książka bardzo mnie zainteresowała. Będę miała ją na oku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam już, że to krótka, choć bardzo fajna książka 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam już chyba całkiem pozytywną recenzję tej książki :) Zwykle nie sięgam po podobne tytuły, ale ten chyba sobie zapiszę do sprawdzenia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie wchodzę w takie klimatyczne książki, świetnie się przy nich relaksuję, zatem tytuł będę miała na uwadze. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W ogóle nie kojarzę tej pozycji i mam nadzieję że uda mi się z nią zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Akurat ta pozycja mnie zaciekawiła. Podoba mi się okładka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi urokliwie i niezwykle, myślę, że warto spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam ochotę na lekko baśniową historię i chętnie się na nią skuszę.

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy komentarz, mam dzięki nim więcej motywacji :). Chwilowo włączyłam funkcję moderowania, bo niestety na cel wzięli mnie spamerzy, mam nadzieję, że w ten sposób szybko się zniechęcą.