06 grudnia 2021

Jaką książkę podarować pod choinkę miłośnikowi fantastyki w 2021 roku?

Jak co roku przygotowałam dla Was garść porad, jakie książki warto podarować pod choinkę miłośnikom fantastyki w 2021 roku. Mam nadzieję, że ułatwię Wam tym wpisem mikołajową robotę! Wystarczy kliknąć na tytuł, by dowiedzieć się więcej o danej pozycji z mojej recenzji.

Lubicie dostawać książki pod choinkę? Ja nie wyobrażam sobie bez nich świąt! Czekacie na którąś z poniższych lektur, a może kupicie jedną z nich swoim bliskim? 

Przechodzimy zatem do listy książkowych propozycji dla fanów fantasy i science fiction. 

 Źródło zdjęcia choinki: https://pl.pinterest.com/pin/283515739013551856/, dostęp: 5.12.2021

 

 FANTASY

Zacznę od dwóch propozycji fantasy, które mogą solidnie zaskoczyć nawet doświadczonych czytelników. Pierwsza z nich to Tajne przez magiczne Katarzyny Wierzbickiej - urban fantasy, którego nadzwyczaj emocjonująca akcja ma miejsce w... przedszkolu.

 

Druga to bardzo rozbudowana fabularnie powieść dark fantasy Uczeń nekromanty. Plaga Elli Raj - nie znajdziecie tu ani jednej pozytywnej postaci, coś w sam raz dla miłośników mocnych wrażeń!

 

Mającym chrapkę na dark fantasy z wampirami i tajemnicami w nordyckiej otoczce możecie kupić Żelaznego wilka Siri Pettersen.

 


 

Miłośnikom oryginalnych form i głębokich treści polecam sprezentować Piranesi Susanny Clarke.


 

Fanom klimatów słowiańskich polecam gorąco nieśmiertelną Słabioniową i spiekładuchy Joanny Łańcuckiej (w tym roku było nowe wydanie).


 

A w nieco poważniejszej wersji słowiańskie motywy pojawiają się także w znakomitej Wiedmie Moniki Maciewicz.


 

Dla tych, którzy odnajdują się w klimacie morsko-baśniowym dobrą propozycją będzie fantasy Wszystko pochłonie morze Magdaleny Kubasiewicz.

 

 

A tym, co oprócz morza i baśni chcieliby jeszcze znaleźć w książce odrobinę grozy, spodobać się może Światło głębin Frances Hardinge.


 

Zaś dla czytelników, którzy nie boją się debiutów i lubią rozruszać szare komórki w trakcie czytania proponuję Trzecią część człowieka Krzysztofa Matkowskiego, książkę nominowaną do tegorocznej nagrody imienia J.A. Zajdla.



Pragnącym zanurzyć się w japońskie klimaty w wydaniu rodem z kina akcji z samotnym samurajem w centrum możecie podarować książki Czerwony Lotos i Pani Cisza Arkadego Saulskiego.


 

Dla młodszych fanów fantastyki idealna będzie seria Marty Kisiel Małe Licho i już czwarty jej tom, zatytułowany Małe Licho i babskie sprawki (a i dorosły uroni przy lekturze łzę, a jak!).

  

Lubiącym nieco brutalne powieści z wojną jako głównym tematem, a do tego genialnie łamiące schematy powieści młodzieżowych można sprezentować już całą trylogię Wojen makowych Rebekki F. Kuang (torba też jest do kupienia).


Gustującym w dobrych cyklach można podarować jedną z książek Brandona Sandersona, np. uzupełniające Archiwum Burzowego Światła Tancerkę Krawędzi i Odprysk Świtu.


 

Wielbicielom wznawianych serii fantasy (z dużą dozą military, oryginalnym światem oraz genialnie wykreowanymi bohaterami we wszystkich odcieniach szarości) śmiało można dać pod choinkę Księgę Całości Feliksa W. Kresa 


 

SCIENCE FICTION

 

Amatorom solidnych rozkmiń i miłośnikom Czarnego Lustra z pewnością przypadnie do gustu Gnoza Michała Cetnarowskiego, jedna z najlepszych książek wydanych w tym roku.

 

Osobom, które gustują w dających do myślenia antologiach science fiction podarować można Anatomię pęknięcia Michała Protasiuka.


 

Pragnący zastanowić się nad konsekwencjami rozwoju technologii (takimi jak mapowanie mózgu) i chcący polecieć w kosmos odnajdą sporą przyjemność czytając Płomień Magdaleny Salik.


 

Interesującym się lotami w kosmos możecie w ciemno kupić Projekt Hail Mary Andy'ego Weira.

 

Z kolei fanom klasycznych powieści science fiction warto położyć pod choinką jedną z pozycji serii Wehikuł czasu, np. Rój Hellstroma Franka Herberta, Kwestię sumienia Jamesa Blisha lub najsłynniejszą pozycję fantastyki apokaliptycznej - Ostatni brzeg Nevila Shute'a.


 

 

Natomiast wzrokowców mogą ucieszyć: Siudmak. Fantastyczne światy bądź komiksów Diuna i Podróż siódma.

 

 

9 komentarzy:

  1. "Płomień" Magdaleny Salik - dla mnie książka roku w polskiej fantastyce, coś pasującego do Uczty Wyobraźni.

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealne polecenia, sama bym chciała tak z połowę z tych tytułów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję serdecznie za polecenie "Tajnego"! Dopisuję do listy na święta Wiedmę i Starą Słaboniową.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tak książka pod choinkę to najlepszy prezent jaki może być :D Jak ja dawno nie czytałam nic z fantasty, muszę zdecydowanie tyle nadrobić, bardzo ciekawe propozycje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kilka czytałam lub mam w pamięci, ale na Tajne przez magiczne najchętniej się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kuang już przeczytałam w ebooku, ale nie obraziłabym się, gdyby ktoś mi dał wydanie papierowe, także też polecam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super zestawienie. Czytałam jedynie niektóre, a pozostałe dostałabym bardzo chętnie ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe zestawienie. Ale pewnie sam coś kupię dla siebie, niż podaruję w prezencie, bo też lubię fantastykę :)

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy komentarz, mam dzięki nim więcej motywacji :). Chwilowo włączyłam funkcję moderowania, bo niestety na cel wzięli mnie spamerzy, mam nadzieję, że w ten sposób szybko się zniechęcą.