05 grudnia 2020

Jaką książkę podarować miłośnikowi fantastyki pod choinkę w 2020 roku?

Wielu z Was zadaje sobie zapewne pytanie, co można podarować molom książkowym - miłośnikom fantastyki w roku 2020. Postanowiłam ułatwić Wam wybór, po raz kolejny przygotowując listę wartych zainteresowania propozycji, opartą rzecz jasna na wydanych w tym roku pozycjach. (Zaś jeśli chcecie dowiedzieć się o nich nieco więcej, kliknijcie na wybrany tytuł, przeniesiecie się wtedy do pełnej recenzji danej książki.)

 

https://hips.hearstapps.com/clv.h-cdn.co/assets/16/49/4-book-tree-nina-matthews-photography.jpg?crop=1.0xw:1xh;center,top&resize=980:*

 

Smakoszom fantastyki nagradzanej (tegoroczna Nike, Zajdel, Żuławski) przypadnie zapewne do gustu: Radek Rak, Baśń o wężowym sercu


 

Dla miłośników światów fantasy, które nie oszczędzają swoich bohaterów: Rebecca F. Kuang, Wojna makowa i Republika Smoka 


 
 

Ceniącym słowiańskie fantasy akcji spodoba się: Marcin Mortka, Żółte ślepia


 

Amatorom powieści gotyckiej polecam: D. Stoker, J.D. Barker, Dracul


 

Dla tych, których interesują trudy życia Wikingów: B.A. Bull-Hansen, Jomswiking. Winlandia

 



 

Wielbicielom dark fantasy: Agnieszka Hałas, Czerń nie zapomina (5. i ostatni tom cyklu Teatr węży)


 

Fanom Wiedźmina: A. Flamma, Wiedźmin. Historia fenomenu


 

 Tym, co lubią oparte na mitologii indyjskiej science fiction: Roger Zelazny, Pan Światła


 

 

Doceniającym krótkie formy - genialne opowiadania science fiction:  

Ted Chiang, Wydech, C. Zbierzchowski, Requiem dla lalek

 

 Wielbicielom hard science fiction: Peter Watts, Ognisty deszcz

(zawiera Ślepowidzenie i Echopraksję)

  

Takim, co lubią powieści historyczne z elementami fantastycznymi: Elżbieta Cherezińska, Odrodzone Królestwo


Gustującym w dystopiach: Margaret Atwood, Testamenty; Jewgienij Zamiatin, My; Kate Wilhelm, Gdzie dawniej śpiewał ptak 

Lubiącym retro science fiction i koty - dowolna pozycja z serii Wehikuł czasu: Robert. A. Heinlein, Drzwi do lata 

 

Dla młodszych miłośników fantastyki: Marta Kisiel, Małe Licho i lato z diabłem


Przepadającym za czarnym humorem w science fiction i pięknymi okładkami:  

Kurt Vonnegut, Rysio Snajper, Galapagos lub Sinobrody 

 





A jako wisienka na torcie kilka ofert od wydawnictw:

Mam nadzieję, że choć trochę pomogłam w wyborze prezentów. Dajcie koniecznie znać w komentarzach, czy skorzystacie/skorzystaliście z tych sugestii.

 

14 komentarzy:

  1. Świetna inspiracja dla osób, którym trudno coś wybrać. Z twojej listy czytałam już "Dracula", ale z twojej listy przeczytałabym jeszcze m. in. "Baśń o wężowym sercu"

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, ze zrobiłaś takiego posta :D Ja z Twojej listy mam w planach przeczytać "Wojnę makową" i "Dracula" :D
    weruczyta

    OdpowiedzUsuń
  3. Książki Cherezińskiej uwielbiam. Mam w planach uzupełnić biblioteczkę o Odrodzone królestwo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Podesłałam link przyjaciółce, bo stwierdziła, że nie wiem, co ma mi kupić. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie zestawienie. :) Ja osobiście przeczytałabym Dracule. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rak z pewnością jest doskonałym pomysłem na prezent, choć miłośnik fantastyki może go już mieć.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja chyba obecnie nie bardzo się cieszę z książkowych prezentów szczerze mówiąc. Wiele mam, więc muszę mówić, co chce, aby się nie powtarzały, a co za tym idzie - równie dobrze mogę sobie sama kupić. XD A że w rodzinie czytelników za bardzo nie mam...

    OdpowiedzUsuń
  8. Najpierw dobrze trzeba się zorientować, co ów miłośnik już ma. Ale propozycje zacne!

    OdpowiedzUsuń
  9. oooo nawet kilka tytułów wpadło mi w oko!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wattsa to dla siebie kupię, "Echopraksję" teraz bardzo ciężko dostać, a tu taka miła niespodzianka :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Kilku z proponowanych przez Ciebie tytułów jeszcze nie czytałam, chętnie nadrobię.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak dotąd tylko Wiedźmin za mną, więc mam co nadrabiać ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy komentarz, mam dzięki nim więcej motywacji :). Chwilowo włączyłam funkcję moderowania, bo niestety na cel wzięli mnie spamerzy, mam nadzieję, że w ten sposób szybko się zniechęcą.