09 grudnia 2018

Jaką książkę podarować miłośnikowi fantastyki pod choinkę w 2018 roku?

Jeżeli szukacie prezentu książkowego dla miłośników fantastyki, ten wpis może Wam pomóc zdecydować, co warto wybrać z wydanych w ciągu plus minus ostatniego roku pozycji. Jeśli chcecie poczytać więcej o danym utworze, wystarczy kliknąć na tytuł:

 
Dla ambitnych kobiet lubiących czytać o takowych:



Dla tych, co się lubią pośmiać:
  • Douglas Adams cykl Autostopem przez Galaktykę – jedyne takie absurdalne, ale niepozbawione logiki science fiction,
  • Marta Kisiel Toń – przyjemne i lekkie połączenie kryminału i komedii,
  • Martyna Raduchowska Demon luster – jeszcze lepsza mieszkanka humorystycznego kryminału i  urban fantasy.



Dla takich, co lubią refleksje:
  • Ray Bradbury 451 stopni Fahrenheita, Kroniki marsjańskie,
  • Rafał Kosik Różaniec – inteligentna fantastyka socjologiczna (w końcu za coś dostał tego Zajdla ;) )


Dla facetów lubiących akcję (babeczek też):
  • Nicholas Eames Królowie Wyldu – wartka fabuła, weterani powracają z emerytury i dają czadu w krainie fantasy.

Dla miłośników klasycznej bohaterskiej fantasy:
  • Kevin Hearne Plaga olbrzymówwciągający, oryginalny świat oparty na siedmiu rodzajach magii, odważne postaci i świetny język,
  • Brandon Sanderson i jego cykl Archiwum Burzowego Światłanapisane z niezwykłym rozmachem i systemem magii, każdy znajdzie tu bohatera, którego polubi (choć pierwsza część przynudza),
  • Robert M. Wegner i jego piąty tom Opowieści z meekhańskiego pogranicza, czyli Każde martwe marzenie – rewelacyjnie zbiera wszystkie wcześniejsze wątki.




Dla tych, co lubią superbohaterów:
  • Krystyna Chodorowska Triskel. Gwardia – o tytułowej grupie i aferze międzywymiarowej.


Dla takich, co (jak ja) nie gustują w postapo, ale lubią się przekonywać, że da się je naprawdę dobrze napisać:
  • Katarzyna Rupiewicz Świat w pudełku – tak genialnie skonstruowanej i poprowadzonej głównej bohaterki nie znajdziecie nigdzie indziej,
  • Artur Olchowy Czarownica znad Kałuży – postapo na polskich Mazurach, a główna bohaterka wymiata.

Dla fanów RPG:
  • Richard Schwartz Pierwszy Róg, Drugi Legion – pierwsze dwa tomy cyklu o dzielnej drużynie poszukującej legendarnego Askiru.

Dla młodych wiekiem lub duchem:



I wreszcie dla lubiących rewelacyjne, nietypowe kryminały:

Mam nadzieję, że poczuliście się zainspirowani. Jakie książki podarujecie bliskim na święta?

10 komentarzy:

  1. Początkującemu amatorowi fantastyki warto też sprezentować sagę całą, ale to faktycznie dla raczkujących czytelników w tym gatunku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój chłopak jak coś już czyta to tylko fantastykę, ale postawił sprawę jasno: kupuj mi tylko tą książkę, którą ci podpowiem. On ma swój ulubiony rodzaj fantastyki 😂😂

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobre zestawienie, choć zabrakło samej kategorii "dla tych co lubią postapo" ;) :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Super zestawienie! :)

    Zapraszam do siebie > http://hiddenxguns.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie podaruję żadnych książek rodzinie, bo nie ma sensu.

    Opowieść podręcznej nie jest o ambitnej kobiecie, więc żadnej ambitnej kobiecie bym tego nie kupił. Jako prezent mógłbym kupić Adamsa czy Olchowego.

    Świat w pudełku może bym kiedyś przeczytał, Kańtoch w innej książce mnie nie zachwyciła, więc nie wiem co by się musiało stać bym to przeczytał. Pozostałe w ogóle mnie nie zainteresowały.

    Co byś poleciła dla mnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, dałeś mi naprawdę trudne zadanie! Ale jeżeli podoba Ci się serial "The Expanse", poleciałbym Ci coś z bardziej zaawansowanej science-fiction, np. opowiadania Teda Chianga, nadal powinien być dostępny jego zbiór wydany w zeszłym roku pt. "Historia twojego życia".
      W której książce Anna Kańtoch Cię nie zachwyciła? Bo napisała ich naprawdę sporo i ogólnie rzecz biorąc to dobra autorka.

      Usuń

Jestem wdzięczna za każdy komentarz, mam dzięki nim więcej motywacji :). Chwilowo włączyłam funkcję moderowania, bo niestety na cel wzięli mnie spamerzy, mam nadzieję, że w ten sposób szybko się zniechęcą.