20 września 2023

[podwójna recenzja] M. Kubasiewicz „Przysługa dla czarnoksiężnika”, „Klątwa dla demona” – Nie zadzieraj z Wilczą Jagodą

W niniejszym wpisie recenzuję pokrótce drugi i trzeci serii urban fantasy Magdaleny Kubasiewicz o Wilczej Jagodzie: „Przysługę dla czarnoksiężnika” oraz „Klątwę dla demona”. Dowiecie się z niego, jaka nowa interesująca postać męska pojawia się w życiu Jagi oraz dlaczego uważam, że trzeci tom jest najlepszy ze wszystkich.



Przysługa dla czarnoksiężnika” Magdaleny Kubasiewicz to drugi tom serii urban fantasy „Wilcza Jagoda”. Wszystko zaczyna się, gdy na progu mieszkania Jagi zjawia się solidnie poraniony Uczeń Czarnoksiężnika – Caleb Blythe i żąda od niej opieki w ramach obiecanej mu przysługi. W tym samym czasie okazuje się także, że ktoś brutalnie morduje słabe czarodziejki... W tej sytuacji protagonistka nikomu nie ufa i postanawia sama poprowadzić śledztwo, by odkryć, co się tak naprawdę dzieje w jej rodzinnym mieście.



Ta część ma bardzo sprawnie poprowadzony wątek kryminalny, ponadto w interesujący sposób pokazuje problemy relacji mistrzyni-uczennica. Zaś najbardziej intrygującą, bo zdecydowanie niejednoznaczną nową postacią jest tu oczywiście tytułowy czarnoksiężnik Caleb Blythe, skrywający wiele sekretów były uczeń prababki Jagi. Znajdziecie tu też nawiązania do baśni o Czerwonym Kapturku i dowiecie się, jak potężną mocą dysponuje główna bohaterka. To książka, którą czyta się szybko i przyjemnie, bo dostarcza wielu emocji i znakomitej rozrywki, choć niektórych zwrotów akcji zbyt łatwo można się domyślić. Lektura idealna na wakacje.


Moja ocena: 4,5/6



Autor: Magdalena Kubasiewicz
Tytuł: Przysługa dla czarnoksiężnika
Wydawnictwo: SQN
Rok wydania: 2022


Klątwa dla demona” Magdaleny Kubasiewicz to trzecia i moim zdaniem zdecydowanie najlepsza część serii urban fantasy „Wilcza Jagoda”. Akcja zawiązuje się, gdy Sonia słyszy zapowiadającą ogromne zagrożenie przepowiednię syreny, a na gali organizowanej przez Joannę Wilczek, babkę protagonistki, ktoś rzuca wyjątkową potężną klątwę. 

 

Ten tom, w przeciwieństwie do poprzednich, zdecydowanie potrafi zaskoczyć. Rozbudowuje też świat przedstawiony, pokazując, jak potężne są wpływy starych magicznych rodzin i co tak naprawdę jest ważne w ich świecie. Motyw familii jest tu istotny także dla Jagody, bo okazuje się, że w trudnych chwilach nie może się zwrócić do nikogo innego. Protagonistka ma tu także okazję zastanawiać się nad ceną, jaką można zapłacić za wolność i niezależność. Ponadto wraca ulubieniec niektórych czytelniczek Caleb i jak zwykle wprowadza sporo zamieszania, a na pierwszy plan wysuwa się znana Wam na pewno legenda o Warsie i Sawie. Krótko mówiąc, zdecydowanie polecam, bo ta powieść trzyma w solidnym napięciu i nic nie jest tu oczywiste. A w finale Jagoda staje przed bardzo istotnym wyborem i choć jego skutki poznamy dopiero w kolejnym, a zarazem ostatnim tomie serii, to jestem przekonana, że nie tylko ja sprawdzę, jaką decyzję podjęła. 

 

 

Moja ocena: 5/6



Autor: Magdalena Kubasiewicz
Tytuł: Klątwa dla demona
Wydawnictwo: SQN
Rok wydania: 2023

 

Cykl o Wilczej Jagodzie składa się z następujących książek:

1) Kołysanka dla czarownicy

2) Przysługa dla czarnoksiężnika

3) Klątwa dla demona

4) Zaklęcie dla czarownika

4 komentarze:

  1. Na pewno zainteresuje ta seria miłośników takich klimatów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi ciekawie, chętnie dopiszę do kolejnej listy zakupów ;) I nawet dobrze, że jest już tyle tomów, mniej czekania dla mnie ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam wiele dobrego o tych książkach, ale jeszcze nie czytałam nawet pierwszej ;<

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam niedawno "Czarodziejkę z ulicy Reymonta" autorki i bardzo mi się podobała, więc serię o Wilczej Jagodzie też mam ochotę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy komentarz, mam dzięki nim więcej motywacji :). Chwilowo włączyłam funkcję moderowania, bo niestety na cel wzięli mnie spamerzy, mam nadzieję, że w ten sposób szybko się zniechęcą.